Aquest pa el vaig fer una dia que varem dinar a casa de la meva mare. Hi havia el meu germà dinant i li va agradar molt el pa, des d’aquell dia que m’insisteix i em pregunta si encara no he publicat la recepta al bloc…….així que Jaume…aquesta va per tu ¡¡¡¡¡

Aquesta recepta la vaig truere del bloc: http://www.directoalpaladar.com, ell el titula : Pa de soda irlandès.

Ingredients:

300 gr. de farina de blat

300 gr. de farina de blat integral.

1 cullerada de bicarbonat sòdic.

1 culleradeta de sal.

1/2 litre de llet.

2 cullerades de suc de llimona.

El.laboració:

Escalfar el forn a 200º . Preparar una safata amb paper pel forn.

Barrejar la llet i el suc de llimona, barrejant-ho bé, i deixar-ho reposar 15 minuts.

Barrejar en un vol les farines , el bicarbonat i la sal. Fer un forat al mig de les farines i posar-hi la llet amb el suc de llimona. Treballar molt bé la massa, que quedi molt barrejat. posar una mica de farina al marbre de la cuina i amb les mans enfarinades amasar la massa, ( 2 o 3 minuts). Si la trobem molt humida hi podem afegir una mica de farina, pero la massa queda una mica enganxosa.

Fer-ne dos boles i a sobre amb unes tisores tallem en forma de creu.

Posem al forn durant 25 o 30 minuts, fins que quedi daurat.

Proveu-lo es molt fàcil i molt bo ¡¡¡¡¡¡¡

Com que no té llevat, s’ha de menjar al mateix dia….i sino menjar-lo torrat.