Aquest embotit l’havia menjat al restaurant la Fada, un dia que varem anar una colla a menjar, i em va agradar molt, ells el serveixen sobre una amanida i passat per la paella que quedi cruixent.

La meva amiga Asunción, que fa uns guisats boníssims ¡¡¡¡¡, em va dir : cap problema¡¡¡¡, jo t’explico com es fa . Ho vaig provar, i em varen queda molt bons, així que els he repetit moltes vegades.

Es poden menjar freds, com un embotit o calents. Al final de la recepta us explicaré com fer-los calents.

Ingredients:

6 mitjos peus de porc crus.

dos polsos de sal

pebre negre en gra

herbes aromàtiques.

El.laboració:

Auqesta recepta es fa en olla a pressió, perque els peus tarden molt a coure’s. 

Poseu els peus de porc, ja nets ,(encara que siguin nets de la carnisseria repasseu-los) ( si els hi queda una mica de pel , socarrimeu-los amb foc), a l’olla, ompliu-la d’aigua i afegiu-hi la sal , el pebre en gra i les herbes , que tingueu o que més us agradin. Quan comenci a pitar (o el que faci la vostra l’olla), deixeu-la bullir una hora. Si no teniu olla  a pressió almenys multipliqueu per dos el temps de cocció.

Quan estiguin bullits, , treieu-los de l’aigua.

Un cop estiguin escorreguts, poseu-vos uns guant de plàstic, perque els hem de desossar calents.

Anem separant el tall de l’os, i el guardem.

Posem paper film a sobre el marbre i hi posem els peus desossats, ben apretats.

I ho emboliquem ben fort fen un rull.

Apretem el paper film, que no hi quedin espais.

Esperem que es refredi i ja ho podem posar a la nevera.

Li tindrem com a mínim un dia a la nevera, abans de poder-lo menjar

Es pot menjar fred , tallat primet com un embotit, o calent.

Per fer-lo calent , el tallem més gruixut. Posem una paella al foc, amb un rajolí d’oli , esperem que estigui molt calent, llavors passem el tall per pa ratllat i volta i volta a la paella, molt ràpid.

O si voleu fred, en una amanida o en un entrepà.