coca de st. joan 002coca de st. joan 003Aquest any siiiiiii, per fi m’ha sortit una coca de St. Joan com dèu mana. Ja us ho vaig explicar al facebook , ho havia provat diverses vegades i no me’n havia sortit, pero aquest any tinc màquina nova , regal de les meves amigues ¡¡¡¡¡. Així que vaig tornar a buscar receptes de la coca de St. Joan i em va quedar boníssima.

Avui us l’explicaré perque la pogueu fer per St. Pere i sino per qualsevol dia per berenar o esmorzar.

INGREDIENTS:

1/2 kg de farina de força

100 gr. de sucre

un polç de sal

20 gr. de llevat de forner

140 gr. de llet

2 ous

ratlladura de taronja i de llimona

un raig d’anis

un polç de canyella

75 gr. de mantega

fruita confitada

pinyons

+++++sucre

EL.LABORACIÓ:

Farem la massa al robot, amb el “ganxo”, primer barrejarem la farina, la sal i el sucre.

Barrejarem amb el turmix el llevat amb la llet a temperatura ambient (tots els ingredients han d’estar a temperatura ambient). Incorporarem aquesta al robot, llavors afegim els ous un a un.

Continuem treballant al massa afegint-hi l’anis, la ratlladura de taronja i llimona i la canyella.

Mentres va amassant afegim la mantega a punt de pomada , que es vagi incorporant.

I ara deixem que amassi , fins que veiem que la massa es uniforme i es desenganxa de les parets.

Tapem el vol amb paper film i deixem que fermenti fins doblar el seu volum.

Un cop hagi pujat , partim la massa en dos (farem dos coques), les estirem sobre una superficie , que haurem sucat amb una mica d’oli, sense treballar la massa, simplement estirem amb el corró per donar-els-hi forma a les coques.

I ara podeu fer les coques que més us agradin, en el meu cas en vaig fer una amb pinyons i l’altra amb taronja comfitada, pero podeu fer-la també amb crema.

Poseu sobre la massa els pinyons en una, i la taronja comfitada en l’altra i escampeu sucre amb generositat per sobre.

Pinteu-les amb ou.

I ara ha de pujar per segona vegada , en un lloc calent ( 28 º ), jo vaig aprofitar que feia una altra cosa al forn i les vaig posar a l’armari de sobre….tardaran més o menys 1 hora i mitja a tornar a doblar el seu volum.

Ara ja podem posar-les al forn a 175º uns 20 minuts o fins que estigui rossa. Abans d’acabar la cuita hi vaig afegir sucre per sobre altra vegada.

foto (9)Que vagi molt bé la verbena de St. Pere¡¡¡¡¡¡¡

Anuncis