Després de que gairebé s’ha acabat la temporada de maduixes , m’he llançat en planxa als gerds. Una mica de culpa la té l’Albert, ja el coneixeu el de cal Taribó.

L’Albert em va oferir uns gerds cultivats a St. Llorenç de Morunys, pels que no sou d’aqui dels voltants, St. Llorenç es un bonic poble de la comarca del Solsonès, sota la muntanya de la Bòfia. Doncs allà hi ha un senyor que cultiva gerds, boníssims, madurs , gustosos….una meravella.

Me’n vaig quedar unes quantes safates i en vaig fer melmelada i aquests pastissets que son una varietat del pastís de formatge.

En lloc de fer un pastís de formatge gran, vaig provar de fer mini pastissets , que te’ls poguessis menjar amb un mos, totalment adictius ¡¡¡¡¡¡

Van arribar a les meves mans unes receptes de pastis de formatge i en volia provar totes les varietats….a la meva manera. Primer vaig fer el de xocolata, que no vaig fer fotos , ens el varem cruspir directament, jajaja. Ja el repetiré per penjar al bloc….no us espanteu¡¡¡¡¡

INGREDIENTS:

PER LA BASE:

100 gr. de sucre, 200, gr. de farina, 120 gr. de mantega, 1 cullerada de nata líquida, 1 culleradeta de vainilla en pols , un pessic de sal.

PER LA CREMA:

600 gr. de formatge fresc ( tipus masacarpone, filadèlfia….podeu també barrejar-los), 180 gr. de sucre, 25 gr. de farina, 20 cl. de nata líquida, 4 ous, 1 culleradeta de vainilla en pols, 250 gr. de gerds.

EL.LABORACIÓ DE LA BASE:

Poseu tots els ingredients en un bol i barregeu, jo ho faig amb les mans….ha de quedar una textura terrosa.  Prepareu els motlles que volgueu fer els pastissets, unteu-los amb una mica de mantega perque no s’enganxi. cubriu el fons dels motlles amb la massa, que quedi simplement el cul tapat. poseu-ho al forn (180º) uns 15 minuts, fins que veiu que estan rossos.

Deixeu que es refredi.

EL.LABORACIÓ DE LA CREMA:

Barregeu tots els ingredients en un bol. Batiu-los amb les varilles.

Reserveu unes quants gerds  per guarnir.

Ompliu els motlles , en els que ja tindrem la base de galeta cuita i freda. I poseu-los al forn (180º) uns 30 o 35 minuts. Si feu només un pastís gran deixeu-li més temps 40 minuts.

Deixeu-ho refredar i guardeu-los a la nevera unes cuantes hores .

Guarnir-los amb gerds.

